Handelsbetingelser Bocart ApS

Senest opdateret 22. april 2020.

Generelle oplysninger

Bocart ApS (herefter nævnt som Bocart)

Etableret 1990, ejerskiftet 2017, CVR. nr. 39080931

Grønsundvej 102, Nøbølle, 4780 Stege

www.bocart.dk

bocart@bocart.dk

(+45) 75 77 37 77

1. Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Bocart har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail med information om, at vi har afsendt varen. 

2. Betaling

På Bocart.dk kan der betales med Dankort, Visa og Visa/Dankort. Bocart Webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med, at betalingstransaktionen gennemføres vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Bocarts valgte PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard)-certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Bocart.dk, er det kun Bocarts PCI-certificerede samarbejdspartner – og ikke Bocart – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Bocarts PCI-certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter Bocart.dk. Der trækkes først penge på dit betalingsmiddel, når varen er afsendt.

Særligt for business to business (erhvervs- og institutionskunder)

Erhvervskunder har mulighed for at vælge betaling via faktura. Ved valg af faktura som betaling skal der indtastes CVR.nr. i webshoppen. Varen afsendes, når tilsendt faktura er registreret betalt.

Særligt vedr. EAN-faktura: Vælg EAN under “betaling”. Indtast EAN-nr. og referenceperson. Varen afsendes hurtigst muligt fra ordren er givet (og afventer altså ikke registrering af indbetaling). Alle institutionskunder, der ønsker det, kan oprettes med særlig adgang til et afgrænset område i webshoppen.

3. Levering

Vi benytter følgende leveringsleverandører: PostNord, GLS Pakkeshop, GLS Erhvervslevering, GLS til privatadresse, DHL, Danske Fragtmænd og Dao. Den forventede leveringstid kan variere, men som hovedregel sendes ordren inden for 1-5 hverdage. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke. Bocart Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer i Danmark, EU, øvrige europæiske lande samt internationalt.

4. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftligt ved at kontakte kundeservice på bocart@bocart.dk. I din henvendelse skal du oplyse dit ordrenummer samt gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at bruge din fortrydelsesret.  

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

Returnering

Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale udgifterne til returnering.

Alle dele af en vare skal returneres. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage, fradraget leveringsomkostningerne. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget den pågældende vare. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. 

Returnering skal ske til:

Bocart ApS
Grønsundvej 102, Nøbølle
DK-4780 Stege

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

5. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du som forbruger (ikke erhverv) handler på Bocart.dk har du 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. For varer med begrænset holdbarhed (fx batterier) er reklamationsretten dog afhængig af den holdbarhedsperiode, Bocart har stillet dig i udsigt eller hvad man med rimelighed kan forvente af et produkt af denne type. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, almindeligt slid eller skadeforvoldende adfærd.

Når erhvervsdrivende (altså kunder med CVR nr.) handler hos Bocart ApS gælder købelovens paragraffer omkring forbrugersalg naturligvis ikke. Vi yder dog stadig 6 mdr. garanti på vores varer og vil i stor udstrækning være behjælpelig med reservedele og reparationer til fornuftige priser.

Hvordan reklamerer jeg?

​​​​​​​Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte kundeservice skriftligt på bocart@bocart.dk. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.

Varen sendes til:

Bocart ApS

Grønsundvej 102, Nøbølle

DK-4780 Stege

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

6. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på Bocart.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig: Navn, adresse, telefonnummer, E-mail adresse og oplysning om, hvad du har købt.

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik, som du finder på vores hjemmeside. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder, du har som registreret.

7. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på bocart@bocart.dk eller (+45) 75 77 37 77.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg: https://naevneneshus.dk/ 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: https://ec.europa.eu/odr 

8. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Bocart Webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.  

9. Ejendomsforbehold 

Bocart ApS forbeholder sig ejendomsretten til det solgte og kan med fogedrettens hjælp tage varen tilbage, hvis køber ikke overholder sine forpligtelser ifølge vores handelsbetingelser. Bocart ApS ejer enhver vare, indtil denne er fuldt betalt.

10. Ændringer i handelsbetingelserne

Bocarts handelsbetingelser opdateres løbende. Den gældende version er den, der til enhver tid kan findes på Bocart.dk